חריגות רעש בעוצמת מערכת הכריזה של הרכבת הקלה בירושלים
בעקבות תלונות על צפירות חזקות לאחר סגירת הדלתות ברכבת הקלה בירושלים, נערכה בדיקה של המשרד להגנ"ס בה נמצאו חריגות רעש משמעותיות מערכי הסף המקובלים. המשרד להגנ"ס פנה לנציגי הזכיין למציאת פתרון
  • מאת: מערכת infospot
  • פורסם בתאריך: 04/8/2014

תלונות רבות שהתקבלו מנוסעי הרכבת הקלה בירושלים על רעש מחריש אוזניים בעצירות בתחנות, הביאו את המשרד להגנת הסביבה לבצע מדידות רעש בקרונות ולבחון את נכונות התלונות. תוצאות המדידה הראו כי ברב המקרים מפלסי הרעש היו גבוהים מערך הסף שקבע משרד התחבורה (70 דציבלים) ונעו בין 95 ל – 102 דציבלים.

בעקבות הממצאים ערך מחוז ירושלים של המשרד להגנת הסביבה פגישה עם נציגי הזכיין, סיטי-פס, על מנת להגיע לפתרון המפגע. האחרונים התחייבו שיבדקו את הנושא מול יצרן הקרונות ולאחר זמן מה דיווחו למשרד להגנת הסביבה כי בעיית הרעש נפתרה. המשרד להגנת הסביבה יבצע סבב מדידות נוסף על מנת לוודא כי הבעיה אכן טופלה.

מפגעי רעש עלולים לגרום לפגיעות פיזיות ונפשיות, ביניהן עליה בלחץ דם, שיבוש קצב הלב, שיבוש פעולת הכליות, התמוטטות עצבים, איבוד שמיעה זמני או תמידי ועוד.