חוק חומרים מסוכנים (חומ"ס) מחייב כל אדם העוסק ברעלים בקבלת היתר רעלים מאת המשרד להגנת הסביבה. היתר הרעלים קובע את אופן הטיפול בחומרים (אחסון, שילוט, חירום, שינוע, פסולת, מניעת דליפות ופליטות, מינוי אחראי רעלים, ניהול פנקס ועוד).
מספר גופים רגולטוריים לוקחים חלק במתן אישור היתר רעלים: המשרד להגנ"ס הוא הגוף העיקרי וזה שמנפיק את ההיתר, אך גם פיקוד העורף (צה"ל) וגם הרשות הארצית לכיבוי והצלה (משרד הפנים) הם חלק מהתהליך.
בכדי לקבל היתר רעלים יש להגיש טופס בקשה להיתר רעלים. השבוע פורסם עדכון של טופס הבקשה להיתר רעלים. למעט שינויי נוסח משניים הקשורים בעיקר בממשק עם רשות כיבוי והצלה (מכבי אש), נוספה התייחסות ל- 2 מסמכים חדשים: נוהל חירום ותיק מפעל מעודכנים, שמעתה יש לסרוק ולשלוח לכתובת המייל של מוקד הסביבה של המשרד: moked@sviva.gov.il, כחלק מהגשת הבקשה להיתר רעלים.
לאחרונה דיווחנו כי פורסם עדכון נוסף של התנאים הכלליים בהיתר רעלים, בוצעו עידכונים למערכת הממוחשבת להיתר רעלים וכן סיקרנו השקפה של בכיר במשרד להגנת הסביבה בנוגע לאיך עובד מנגנון האכיפה של היתר רעלים?
עדכון 04 ליולי 2016: בוצע עדכון נוסף להיתר הרעלים בתאריך 27.06.2016 - לפרטים לחץ כאן. הטופס המעודכן בקישורים בכתבה זו מובילים כעת לטופס החדש יותר מה- 27.06.2016.
--------
קישורים רלוונטיים