מאות בעלי היתר רעלים יידרשו לעבור למערכת ממוחשבת חדשה
הושקה גרסה חדשה של המערכת הממוחשבת להגשת בקשה להיתר רעלים למשרד להגנת הסביבה. המערכת מיועדת למאות מפעלי A ו-B, שתוקף היתר הרעלים שלהם יפוג במהלך 2017. הפרטים לפניכם
  • מאת: מערכת infospot
  • פורסם בתאריך: 05/9/2016

ב 1 לחודש (ספטמבר) הושקה גרסה חדשה של המערכת הממוחשבת להיתר רעלים שעד היום פעלה כפיילוט בגרסה חלקית המיועד למפעלים בסיווג A  בלבד. הגרסה החדשה מרחיבה את השימוש במערכת הממוחשבת למאות מפעלים נוספים, בסיווג B ומציגה יכולות חדשות שיקלו על תהליכים הקשורים בהיתר רעלים. הפרטים המלאים לפניכם.

תזכורת: המערכת הממוחשבת של היתר רעלים

המשרד להגנת הסביבה עמל בשנים האחרונות על פיתוח מערכת ממוחשבת דרכה יוגשו הבקשות לחידוש או שינוי היתר רעלים, שעד היום הוגשו בטפסי נייר. המערכת החדשה אמורה להקל באופן משמעותי על כ – 4,000 בעלי היתר רעלים בישראל הנדרשים לחדש היתר רעלים כל שנה, שנתיים או שלוש בהתאם לסיווג רמת הסיכון שלהם. בנוסף, המערכת עתידה לאפשר למשרד להגנ"ס לנהל את כל תחום החומרים המסוכנים והיתרי הרעלים בצורה יעילה ומתקדמת.

כך, באוקטובר 2015 עלתה לאוויר הגרסה הראשונה של המערכת הממוחשבת להגשת בקשות להיתר רעלים, שהושקה כפיילוט המיועד לכ 100 מפעלי A  בלבד, שהיתר הרעלים שלהם יפוג עד ה 31.12.2016

גרסה חדשה למערכת הממוחשבת להיתר רעלים

השבוע, ב- 1 לספטמבר 2016 הושקה גרסה חדשה (גרסת פורטל) שתהיה רלוונטית עבור מפעלי A ו-B, שתוקף היתר הרעלים שלהם יפוג במהלך 2017.

חשוב לדעת כי עד למעבר מלא לגרסה החדשה, מפעלי A בלבד, שתוקף היתר הרעלים שלהם פג עד ה 31.12.2016, ימשיכו לעבוד על הגרסה הראשונה של המערכת הממוחשבת (גרסה 0.8).

היכולות של המערכת הממוחשבת החדשה

חלק מהרציונל בהשקת פיילוט מצומצם בהיקפו כשלב ראשון, היה על מנת ללמוד ממנו ולהפיק לקחים לקראת השקת המערכת המלאה. ואכן, בתקופת הפיילוט, פרסמנו מספר תלונות והערות שעלו מצד המשתמשים.

בהתאם, בגרסת פורטל החדשה, מתאפשר דיווח מקוון גם עבור חומרים מסוכנים שלא נמצאים במאגר החומרים שכבר קיים במערכת וכבר אין צורך לצרף טבלת דיווח ידנית.​

למרות זאת, גם בגרסה החדשה, עדיין יש שימוש בטפסי נייר. לאחר סיום מילוי כל פרטי הבקשה לחידוש היתר רעלים במערכת הממוחשבת, מתקבל חזרה מייל עם טבלת החומרים והפרטים שהוזנו. את המידע הנ"ל יש להדפיס ולשלוח יחד עם טופס הבקשה למשרדי המחוז של המשרד להגנ"ס בדואר או פקס.

במשרד להגנת הסביבה מזכירים כמה כללים לדיווח במערכת הממוחשבת:

  1. גיליון הבטיחות של החומר ישמש למילוי כלל פרטי החומר ולרבות: מספר CAS, מרכיבי תערובות, מאפייני סיכון (R ו-H), מצב צבירה וכד'.
  2. טבלאות החומרים וכלל הנתונים שיוזנו, יישמרו וישמשו את העסק בעתיד, בבקשת היתר הרעלים הבאה, כך שהליך רישום החומרים בפעם הבאה יהיה מהיר יותר.
  3. למערכת הממוחשבת להיתרי רעלים נדרשת הזדהות בעזרת כרטיס חכם.
  4. להנפקת כרטיס חכם יש לפנות לחברות ComSign או Personal id ולהציג את "המכתב המלווה לכרטיס חכם" שהתקבל ממחוז המשרד.

-------------

קישורים רלוונטיים

  1. עדכונים למערכת הממוחשבת להיתר רעלים, 28.03.2016
  2. עדכון נוסף של התנאים הכלליים בהיתר רעלים, 21.12.2015
  3. איך עובד מנגנון האכיפה של היתר רעלים?, 08.12.2015
  4. עוד יומיים, המערכת הממוחשבת להיתר רעלים עולה לאוויר, 06.10.2015
  5. היתר רעלים – עמוד ראשי | infospot

חברות לטיפול בפסולת מסוכנת:

תגיות: היתר רעלים , המערכת הממוחשבת להיתר רעלים , חומרים מסוכנים ,