האיחוד האירופי מתריע בפני 5 ממדינות האיחוד (גרמניה, צרפת, ספרד, איטליה ואנגליה) כי הן ממשיכות לחרוג מערכי זיהום האוויר שנקבעו להן לחנקן דו חמצני [NO2]. האיחוד מבקש מהן לנקוט בפעולות בכדי לצמצם את פליטות המזהמים ולעמוד בערכי הסף. האיחוד ציין כי אם המדינות לא יפעלו תוך חודשיים, הוא עלול לנקוט נגדם הליכים משפטיים.
חנקן דו חמצני [NO2] נפלט בעיקר כתוצאה משריפת דלקים פוסיליים. האיחוד מציין שכלי רכב אחראים לכ- 40% מהפליטות של מזהם זה באיחוד ולשיעור גבוה בהרבה (לא מצוין מה הוא) מפליטות של חנקן דו חמצני בגובה פני הקרקע במרכזי הערים, שכן המזהמים הנפלטים מייצור אנרגיה ותעשיה נפלטים מארובות בגובה רב ולא במרכזי הערים.
האיחוד מדגיש כי 80% מהזיהום של חנקן דו חמצני הנגרם מתחבורה, נפלט מרכבי דיזל.
על פי האיחוד האירופי, מעל ל 400,000 תושבים מתים מוות מוקדם באירופה מידי שנה כתוצאה מאיכות אוויר ירודה. מיליונים נוספים סובלים ממחלות בדרכי הנשימה ובכלי הדם הנגרמות על ידי זיהום אוויר. האיחוד מציין כי ערכים גבוהים של חנקן דו חמצני [NO2] גרמו לכ- 70,000 מקרים של מוות מוקדם באירופה בשנת 2013, גבוה כמעט פי 3 ממספר ההרוגים בתאונות דרכים באותה שנה.
החקיקה של האיחוד האירופי להבטחת איכות האוויר (דירקטיבה 2008/50/EC) קובעת ערכי סף למזהמים, כולל חנקן דו חמצני [NO2]. במקרים בהם מדינות חורגות מערכי הסף, הן נדרשות לאמץ וליישם תוכניות שיביאו לשיפור במצב.
באיחוד מסבירים כי ישנן פעולות אפשריות להורדת הפליטות של חנקן דו חמצני, יחד עם קידום המעבר לכלכלה דלת פחמן. בין הפעולות: הפחתת נפח התחבורה וכמות השימוש בדלקים פוסיליים, מעבר למכוניות חשמליות ו/או התאמת התנהגות הנהגים ועוד. בהקשר זה מציינים באיחוד, כי הפחתת פליטות מרכבי דיזל הינו צעד חשוב.
לדברי האיחוד, אם המדינות החברות לא יצליחו לפעול בחודשיים הקרובים, ייתכן והאיחוד ייאלץ להביא את העניין לבית המשפט של האיחוד האירופי.
-------
קישורים רלוונטיים
--------
ספקים מומלצים לטיפול בזיהום אוויר:
חברה | איש קשר | טלפון | מייל |
---|---|---|---|
EnviroManager | גיא פרנקל | 072-3712245 | envirom@infospot.co.il |
איירלאב - בדיקות אוויר | אהוד רועה | 054-9360352 | airlab@infospot.co.il |
לאינדקס הספקים>> |