המשרד להגנת הסביבה עדכן לאחרונה כי עשרות עסקים נוספים נדרשים להגיש בקשה לחידוש היתר רעלים באמצעות המערכת הממוחשבת, זאת בנוסף לעסקים בסיווג רמת סיכון A ו-B המשתמשים בה כיום. בהתאם לכך, עודכן טופס הנייר שימשיך לשמש את שאר העסקים להגשת בקשה לחידוש היתר רעלים.
נזכיר כי באוקטובר 2015 עלתה לאוויר הגרסה הראשונה של המערכת הממוחשבת להגשת בקשות להיתר רעלים, שהושקה כפיילוט המיועד לכ-100 מפעלי A בלבד. ב-1 בספטמבר 2016 הושקה גרסה פורטל המיועדת עבור מפעלי A ו-B.
כעת, השימוש במערכת הממוחשבת להגשת בקשות להיתר רעלים מתרחבת לחלק מהעסקים עם סיווג רמת סיכון C, שהינה רמת הסיכון הנמוכה ביותר לבעלי היתר רעלים. לפי ההנחיה החדשה, מעבדות, מכוני מחקר, אוניברסיטאות ובתי חולים בסיווג C יגישו בקשה לחידוש היתר רעלים באמצעות המערכת הממוחשבת. זאת בנוסף לעסקים בסיווג A ו-B.
בנוסף, בוצעו מספר עדכונים נוספים להגשה במערכת הממוחשבת:
כתבות רלוונטיות לנושא:
חשוב לציין כי גרסת המערכת הממוחשבת הנוכחית, אינה תומכת בבקשות לשינוי היתר רעלים. על-כן, בקשות מסוג זה (כגון עדכון בעל היתר רעלים, עדכון כמויות חומרים וכו'), ייעשו באמצעות פנייה לממונה במחוז בטופס הבקשה להיתר רעלים - לא מקוון.
בהתאם לשינויים שתוארו לעיל, טופס הבקשה מנייר המיועד לעסקים המחדשים את היתר הרעלים שלא באמצעות המערכת הממוחשבת, עבר עדכון. העדכון כולל כמה שינויים קלים נוספים ובהם:
להלן המסמכים הרלוונטיים: