פורסמה טיוטת מדיניות למניעת זיהום קרקע ומי תהום מתחנות דלק
המדיניות מתמקדת בדליפות דלק ממיכלים וצנרת תת קרקעיים. תחנות דלק יחויבו להשבית מכלים וצינורות בעלי דופן אחת, לחקור ולשקם את הקרקע מתחת למתקנים המושבתים, להגביר את תדירות בדיקות האטימות, ועוד
  • מאת: מערכת infospot
  • פורסם בתאריך: 17/3/2024

המשרד להגנת הסביבה מפרסם להערות הציבור טיוטת מדיניות חדשה העוסקת במניעת זיהום קרקע ומי תהום מצנרת ומכלי דלק תת קרקעיים בתחנות דלק. המדיניות נשענת על המדיניות בארה"ב ובאירופה.

לאחר שבשנים האחרונות נמצא זיהום קרקע מתחת ל- 90% מתחנות הדלק שנבדקו ובהן מיכלי דלק עם דופן אחת (במקום דופן כפולה), המדיניות החדשה, אם תאושר, תחייב השבתה מדורגת של כלל מתקני הדלק התת קרקעיים בעלי דופן אחת. תחנות דלק שנמצאות באזור של רגישות הידרולוגית גבוהה או במרחק קטן מאוכלוסייה יידרשו לכך עד שנת 2035, ויתר התחנות – עד 2040.

כמו כן, תחנות הדלק יידרשו לסלק מתקנים מושבתים מתת הקרקע במקרים שונים: אם התגלה זיהום קרקע מתחת או סביב המתקנים התת קרקעיים, במקרה של שינוי ייעוד או בתום פעילות התחנה. בנוסף, תדירות הניטור לאיתור דליפות תוגבר ושיטות הניטור יעודכנו.

ניתן להגיש הערות ציבור עד לתאריך 4.5.2024. קישור למסמכי טיוטת המדיניות מופיע בתחתית הידיעה.


כתבות רלוונטיות:

  1. נבחנות שיטות מגוונות לבדיקת אטימות מכלי דלק, 31.7.2023
  2. סטטוס דליפות מתחנות דלק לקרקע לשנת 2021, 3.3.2022
  3. רוב תחנות הדלק העצמאיות לא עומדות בדרישות, 03.3.2021
  4.  99.5%מצינורות הדלק ללא דליפות, 24.6.2020
  5. עודכנו ההנחיות לבדיקת אטימות בתחנות דלק, 7.2.2019
  6. למידע נוסף על זיהום קרקע | infospot

השבתה של מיכלי הדלק בעלי דופן אחת

הסיבה לפרסום המדיניות החדשה היא הצורך למנוע, או לפחות לצמצם, זיהום קרקע ומי תהום מפעילות תחנות דלק. חלק מרכזי במדיניות עוסק במיכלי דלק וצנרת דלק תת קרקעיים בעלי

להמשך קריאת הכתבה המלאה