54 ציי כלי הרכב הכבדים שמייצגים רבע מכלי הרכב הכבדים בישראל, יישמו בהצלחה את ההוראות לצמצום זיהום אוויר בשנת 2024, תוך שילוב 15% כלי רכב בהנעה חשמלית, הפסקת שימוש בכלי רכב מזהמים, ועוד. כך לפי דוח שפרסם המשרד להגנת הסביבה לאחרונה.
גם בשנת 2024 המשיכה מגמת הירידה בזיהום האוויר שמקורו בציי כלי רכב כבדים:
בשנת 2014 פרסם המשרד להגנ"ס לראשונה הוראות למניעה וצמצום של זיהום אוויר מציי רכב כבד. ההוראות חלות על 54 הציים הגדולים בארץ. ציים אלה מפעילים כ-19,600 כלי רכב כבדים, בהם כ-15,100 אוטובוסים וכ-4,500 משאיות, שהם כ-25% מכלי הרכב הכבדים במדינה.
כלי רכב כבדים המצוידים במנועי דיזל מתאפיינים בפליטות מוגברות של חלקיקים נשימים, המוגדרים גורם מסרטן ודאי לבני אדם. לכן בעולם המערבי נעשים מאמצים רבים לצמצם פליטות אלה ולקדם טכנולוגיות נקיות להנעת כלי רכב אלה.
קישור לדוח המלא בסוף הכתבה.

כתבות רלוונטיות:
ההוראות של המשרד להגנ"ס כוללות דרישה להפחית את פליטת החלקיקים השנתית הממוצעת מציי כלי רכב כבדים, כך שהחל מ-2022 היא לא תעבור 0.03 גרם חלקיקים לק”מ נסיעה. אך ציי הרכב הכבדים עמדו בדרישה זו כבר בשנת 2016, והם המשיכו להפחית את פליטת החלקיקים בשנים האחרונות. בשנת 2024 ערך פליטת החלקיקים