החלה אכיפה על שימוש שלא לצורך בצופר הרכב
לאחרונה בוצעה פעילות אכיפה ממוקדת נגד נהגים מצפצפים וחולקו 50 דוחות. המשרד להגנ"ס צפוי לנקוט בצעדים נוספים למניעת רעש במהלך השנה, בייחוד בערים הגדולות
  • מאת: מערכת infospot
  • פורסם בתאריך: 04/3/2020

המשרד להגנת הסביבה קיים בתקופה האחרונה פעילות אכיפה ממוקדת למניעת צפירות כלי רכב שלא לצורך (שלא לשם התרעה על סכנה), במסגרתה נרשמו 50 קנסות לנהגים מצפצפים. האכיפה התבצעה בחולון ובירושלים בשיתוף שוטרי המשטרה הירוקה של המשרד להגנ"ס ומשטרת ישראל.

צפירות חוזרות עלולות לגרום לנזק בריאותי מצטבר

לדברי המשרד להגנ"ס, השימוש בצופר יוצר רעש התקפי (מונח מקצועי) הנגרם בהפתעה ובעוצמה חזקה והוא עלול לגרום לנזקים בריאותיים מצטברים להולכי הרגל ולתושבים הגרים בסמוך לצמתים גדולים.

תקנות למניעת מפגעים (מניעת רעש), התשנ"ג-1992 סעיף 2 (ב) (1) מגדירות כי:"לא יפעיל אדם ברכב צופר, פעמון, אות או אמצעי אזהרה הגורמים רעש כיוצא בזה, אלא אם כן (1) הדבר דרוש לשם אזהרה מפני סכנה קרובה שאין למנוע אותה אחרת."


כתבות רלוונטיות:

  1. שמים במוקד את הרעש בערים, 20.01.2020
  2. מסמך מנחה לקבלת אישור אקוסטי, 19.12.2020
  3. נהלים חדשים לביצוע מדידות רעש, 04.01.2017
  4. מידע נוסף על מפגעי רעש | infospot

לאחרונה דיווחנו כי המשרד להגנ"ס החליט להתמקד השנה ברעש בערים הגדולות לאחר שבשנים הקודמות המיקוד היה במניעת רעש הנובע משדות תעופה וכבישים.

בין הצעדים שהמשרד להגנ"ס צפוי לנקוט בכדי לצמצם מפגעי רעש במרחב העירוני:

  • ניתוח כלכלי של עלויות חיצוניות כתוצאה מחשיפה לרעש בערים שישמש להטמעה ולקידום של כלי מדיניות שונים.
  • פיתוח אפליקציית רעש לציבור הרחב.
  • בחינת מפלסי הרעש של כלי רכב חשמליים לעומת דיזל
  • טיפול במקורות רעש אנושיים באמצעות חינוך ואכיפה
  • פיילוט של מדידת רעש בעיר גדולה באמצעות גלאים מתקדמים