שיתוף פעולה של BGN, חברת היישום של אוניברסיטת בן גוריון, וקבוצת ראלקו הניב את חברת CarboNGV, שנחשפת כעת, ואשר פיתחה טכנולוגיה מוגנת בפטנטים לייצור דלק תעופתי בן-קיימא ( SAF- Sustainable Aviation Fuel) משאריות פסולת. מתקן ההדגמה הראשון צפוי לייצר SAF ידידותי לסביבה בשנת 2025, ובכך לאפשר קיום תעופה בת קיימא.
במקביל, חברת ראלקו נמצאת בשלבי הקמה של מפעל לייצור דלק סילוני בן קיימא משאריות פסולת, באזור התעשייה נאות חובב על שטח של 107 דונם.
SAF יכול לתרום להפחתה משמעותית של פליטות גזי חממה וממוצב ככלי מרכזי להשגת יעד של אפס פליטות פחמן דו חמצני בשנת 2050. הטכנולוגיה שפותחה יכולה לספק פתרונות נוספים מלבד דלק ירוק למטוסים, היא מאפשרת ניצול מקורות פסולת זמינים מתעשיות שונות לתוצרים ירוקים תוך הפחתה משמעותית של פליטות פחמן-דו חמצני.
המחקר והפיתוח של הטכנולוגיה מתנהל זה יותר מעשור, בסיוע השקעה של 2.4 מיליון $ של קבוצת ראלקו. המחקר מתנהל בבן גוריון ומבוצע על ידי צוות מדענים, מהנדסים, סטודנטים וטכנאים.
כתבות רלוונטיות:
ההשקעה בייצור דלק ירוק מגיע בין היתר על רקע צעדים שננקטים בעולם להפחתת פליטות גזי חממה מטיסות, רובן כתוצאה משריפת דלק סילוני.
האיחוד האירופי כבר מקדם חקיקה