אירופה פועלת להפחתת מפגעי רעש מתחבורה
דוח חדש כולל המלצות להחמרת הדרישות בנושא רעש: מעבר לצמיגים שקטים, סלילת כבישים מופחתי רעש, הגבלת מהירות הנסיעה, נהלי המרות ונחיתות של טיסה להפחתת רעש ועוד
  • מאת: מערכת infospot
  • פורסם בתאריך: 14/5/2023

דוח חדש של האיחוד האירופי בחן את יישום הדירקטיבה האירופאית לצמצום מניעת מפגעי רעש. לפי הדוח, מאז 2017 ההערכה השיטתית של רמות הרעש השתפרה, אולם יש להגביר את המאמץ לצמצום מפגעי רעש כדי לעמוד ביעד שהציב לעצמו האיחוד האירופי לשנת 2030 – צמצום של 30% ברעש ביחס לשנת 2017.

עוד לפי הדוח שפורסם, רעש מייצג את האיום הבריאותי הסביבתי השני בגודלו באירופה אחרי זיהום אוויר, עם למעלה מ-100 מיליון אזרחים, או 20% מאוכלוסיית האיחוד האירופי, החשופים לרמות רעש חריגות. לפי דוח שפרסם האיחוד האירופי ב-2020, בכל שנה זיהום רעש גורם ל-12,000 מקרי מוות בטרם עת ביבשת. המקורות העיקריים למפגעי רעש הם תחבורה: תעבורת כבישים, רכבות ומטוסים.


כתבות רלוונטיות:

  1. כך תתמודדו עם מפגע רעש, 15.03.2023
  2. טכנולגיות למדידה ואכיפה של מפגעי רעש, 25.01.2023
  3. מבצע אכיפה נגד רכבים מזהמים ומרעישים בתל אביב, 05.01.2023
  4. מעל 400,000 מקרי מוות בשנה באירופה ממפגעים סביבתיים, 22.02.2021
  5. קראו עוד על מפגעי רעש | מערכת infospot

המלצות: צמיגים שקטים, משטחי כביש מופחתי רעש, הגבלות מהירות

בדוח הנוכחי מופיעות המלצות להפחתת עוצמות הרעש, עם דגש על תחבורה:

  • מעבר לצמיגים שקטים יותר
  • סלילת משטחי כביש מופחתי רעש
  • קביעת מגבלות מהירות נסיעה כדי להפחית רעש בכבישים
  • נהלי טיסה משופרים להפחתת הרעש מנחיתה והמראה
  • רכבת: שימוש בקרונות ומסילות שקטים יותר

מפגעי רעש בישראל

ומה המצב בישראל? המשרד להגנת הסביבה מגביר לאחרונה את האכיפה על מפגעי רעש מתחבורה ודיווחנו על מספר מבצעי אכיפה ברחבי הארץ, בעקבותיהם הורדו רכבים מרעישים מהכביש. בנוסף, המשרד פרסם מדריך לשימוש באפליקציה לטלפון אמינה וחינמית למדידת עוצמת רעש.

אולם בכל הקשור לחקיקה, המצב דווקא הפוך: בחודש שעבר משרד האוצר פרסם להערות הציבור תזכיר חוק לקידום תשתיות לאומיות. הצעת החוק קובעת כי הממשלה תחליט על 10 מיזמי תשתית חיוניים שהקמתם תקבל עדיפות ותזכה להקלות בנושאים מגוונים, ביניהם בתחום מפגעי הרעש.

---

מסמכים רלוונטיים:

להמשך קריאת הכתבה המלאה