סבב שני: מענק לפיילוטים בחברות ממשלתיות
רשות החדשנות מפרסמת סבב שני של קול קורא לתמיכה במו"פ ובפיילוטים של פרויקטים שייתנו מענה לצרכים של חברות ממשלתיות – בהם נושאים של איכות הסביבה ואנרגיה. גובה התמיכה עד 60% מעלות הפרויקט
  • מאת: מערכת infospot
  • פורסם בתאריך: 04/8/2022

רשות החדשנות פרסמה סבב שני למענקי תמיכה בפרויקטים ובפיילוטים שיבוצעו באתרי חברות ממשלתיות או בהסתמך על היכולות, המידע והנתונים שלהן. המטרה היא לתת מענה לצרכי החברות בתחומים שונים, ביניהם תחומי הסביבה והאנרגיה.

בין החברות הממשלתיות שלוקחות חלק בסבב הנוכחי: החברה לשירותי איכות הסביבה, רכבת ישראל, נמל אשדוד, נת"ע, נגה, מקורות ועוד. סכום התמיכה גם הפעם ינוע בין 20-50% מעלות הפרויקט ועד 60% במקרה של פרויקטים מיוחדים. בסבב הראשון זכו 2 חברות בסכום משותף של מיליון ₪.

אפשר להגיש בקשות למענק עד לתאריך 5.9.2022 בשעה 12:00. תשובות ימסרו בתחילת חודש דצמבר, 2022.


כתבות רלוונטיות:

  1. מענק לפיילוטים של קלינטק בחברות ממשלתיות, 29.3.2022
  2. סבב נוסף למענקי תמיכה בטכנולוגיות קלינטק, 13.12.2021
  3. יזמים ותעשיינים מוזמנים למפגש אישי עם הרגולטור, 03.2.2022
  4. מה ישראל צריכה לעשות אחרי גלזגו?, 24.11.2021
  5. הזדמנות ליזמי קלינטק: משרדי הממשלה מחכים לפתרונות, 04.6.2018

הנושאים הסביבתיים הרלוונטיים למענק

במסגרת הסבב הנוכחי יש 25 חברות ממשלתיות לגביהן אפשר להגיש פרויקט אשר מיועד להתבצע בשטחן או להסתמך על נתונים, מידע ויכולות שלהן. בין החברות הללו נמצאות: חברת החשמל, רכבת ישראל, נת"ע, נמלי חיפה ואשדוד, החברה לשירותי איכות סביבה, חברת נגה ועוד.

במסגרת הקול הקורא, פורסמה רשימת התחומים הרלוונטית שכל אחת מהחברות הממשלתיות מעוניינת לקדם במנגנון הזה. בסבב הנוכחי, רבים מתחומי העניין של החברות הממשלתיות הם מעולמות הסביבה והאנרגיה. על המוצרים המוגשים להיות יחסית בשלים להרצה ולא להידרש למחקר ופיתוח רבים לפני הרצתם.

להלן חלק מרשימת התחומים שאפשר להגיש בהם פרויקטים רלוונטיים:

  • מקורות:
    • כלכלה מעגלית: מיחזור ושימוש בתוצרי לוואי הנוצרים בתהליכים לטיפול בשפכים והשבת קולחים
    • שימוש ב- AI לניתוח ואופטימיזציה של תהליכים לטיפול בשפכים והשבת קולחים. לדוגמא: חיזוי כניסת מזהמים, חיזוי איכות מי מוצר, אחזקה חזויה ועוד
    • טכנולוגיות חדשניות לטיפול בחומרים אורגניים מומסים בקולחים
    • טכנולוגיות חדשניות לצמצום נפחים וטיפול ברכז התפלת קולחים
  • רכבת ישראל: טכנולוגיות לחיסכון ויעילות אנרגטית, איכות הסביבה וזיהום האוויר
  • נתיבי איילון: פתרונות חדשניים לניטור ושו"ב כלי רכב המורשים להוביל חומרים מסוכנים, זאת במטרה לאתר, לזהות ולטפל באירועים חריגים ובטיחותיים בזמן אמת ולתמוך במערך האכיפה בתחום
  • נת"ע:
    • היערכות לשינוי אקלים (אנרגיות, תשתיות ומערכות)
    • צמצום הפרעות לציבור בזמן עבודות הביצוע בתחומי סביבה, קשרי קהילה ותנועה
    • ניתוח מידע ושיפור יעילות אנרגטית, שמירה על איכות הסביבה ובנייה ירוקה
  • נמל אשדוד: נמל ירוק (איכות סביבה ואנרגיה)
  • תש"ן (תשתיות אנרגיה):
    • טכנולוגיות לאיתור ומניעת דליפות וגניבות מקווי הדלק
    • פתרונות לטיפול ומחזור דלק באיכות ירודה/ שאריות דלק מתחתית מכלים
  • החברה לשרותי איכות הסביבה:
    • מיחזור פלסטיק מזוהם
    • מיחזור חומצות
    • מיחזור בסיסים
    • טיפול בשפכים מימיים על תכולה אורגנית של עד 10%
    • טיפול בפסולת המכילים ריכוז גבוהה של הלוגנים, כולל פלואור
    • טיפול בפליטות מארובות, תוך שימוש בחומרים סופחים ו/או סולקנים חדשניים
    • טיפול בפליטות מארובות, תוך שימוש בסקרברים חדשניים
    • טיפול בפליטות מארובות, תוך שימוש בחמצון/שרפה/איכול/אלקטרוליזה
    • טיפול או מיחזור סוללות ליתיום
    • אנליזה ובדיקות שטח של פסולות
  • נתג"ז: מערכות לזיהוי דליפות במתקני גז
  • שח"מ מקורות: שיטות מתקדמות לטיפול במזהמים במי שתייה וטיפול בשפכים תעשייתיים
  • החברה לאספקת פחם:
    • צמצום פליטת גזי חממה בתחום הספנות באמצעות דלקים חלופיים: פיתוח מנועים דו (רב) דלקיים, בחינה ובדיקת דלקים אלטרנטיביים בעלי טביעת פחמן נמוכה או אפסית, פיתוח טעינת חוף בנמלים ושימוש בדלקים לא פוסיליים
    • צמצום פליטת גזי חממה כתוצאה מהתייעלות אנרגטית לאניות: בקרה ואיסוף נתונים בהיבט היעילות האנרגטית של האנייה, אמצעים לתכנון הפלגות באילוץ של חסכון אנרגטי, בקרת מקורות החום וניצול מיטבי של הפליטות, מניעת זיהום ים, בטיחות ימית
  • קצא"א: טכנולוגיות סביבתיות
  • חברת נגה:
    • צמצום פליטות
    • טיפול בפסולת, שמירה על מגוון ביולוגי
    • שינוי האקלים
    • פיתוח בר קיימא
    • שדות אלקטרומגנטים
    • התייעלות אנרגטית וכלכלה מעגלית במשק האנרגיה
  • נצר השרון:
    • מערכות חדשניות לניהול, ניטור ופיקוח על פליטות לסביבה
    • מיחזור פסולת, ציוד ותשתיות ששימשו בתעשיות ביטחוניות
    • ניהול חכם של פינוי והובלה של פסולת ועפר
    • טכנולוגיות לאיתור זיהומי חומרים מסוכנים בקרקע ו/או במי תהום ללא ביצוע בדיקות פולשניות
    • טכנולוגיות לטיהור חומרי נפץ מציוד ותשתיות
    • טכנולוגיות לאיתור זיהומי חומרי נפץ בקרקעות בשטח
    • טכנולוגיות לטיפול בקרקעות מזוהמות בחומרי נפץ

גובה התמיכה והקריטריונים להגשת בקשה למענק

במסגרת הקול הקורא הנוכחי תינתן תמיכה כספית בשיעור של 50%-20% לפרויקט. תמיכה בשיעור חריג של 60% מהוצאות המו"פ המאושרות תינתן לתוכנית בעלות פוטנציאל לייעול יוצא דופן של פעילותה הכלכלית של החברה הממשלתית.

בין היתר, תנאי הסף להגשת בקשה כוללים התחייבות לביצוע הפרויקט באתר החברה הממשלתית או בהסתמך על ידע ונתונים שלה. כמו כן, הפרויקט צריך לתת מענה לצרכים הנגזרים מפעילותה של החברה הממשלתית, והיא גם תלווה אותו בתקופת ההרצה.

לקול הקורא יכולות לגשת חברות ישראליות לא ממשלתיות.

תוצאות הסבב הקודם: זכייה של שתי חברות

בסבב הראשון של הקול הקורא לתמיכה בפרויקטים ובפיילוטים בחברות ממשלתיות, שהתקיים מוקדם יותר השנה, זכו 2 חברות מתוך 7 בקשות שהוגשו. אלה המיזמים הזוכים:

  • 'מסמנים עכשיו': אפליקציה שמטרתה להנגיש תרגום שפת הסימנים באמצעות אפליקציה סלולרית בניסוי (POC)  ברכבת ישראל
  • 'וויזסייט טכנולוגיות': מיפוי מסופי האוטובוסים, ניווט לחניה, ניטור תא החניה באופן רציף, ניטור עמדות טעינה לאוטובוסים חשמליים, התרעות ויצירת קשר עם הנהגים וניהול לוחות הזמנים תוך מתן סטטיסטיקות באוטומטיזציה מלאה. נעשה בשיתוף פעולה עם נתיבי איילון

גובה המענק המשותף עומד על כמיליון ₪.

---

מסמכים רלוונטיים:

להמשך קריאת הכתבה המלאה