התרומה של כלי רכב לזיהום אוויר ידועה עשרות שנים וכך גם הטיפול בתחום. אחת ההצלחות בישראל ובמדינות המערב הוא צמצום פליטות העופרת מרכבים כתוצאה מהמעבר לשימוש בדלק נטול עופרת [בנזין 95]. במקביל, הרגולציה על פליטות מרכבים בעולם ובישראל גורמת לשיפור מתמיד בפליטות מרכבים בין אם כתוצאה משיפור תהליכי השריפה במנועים ושימוש באמצעים כגון ממיר קטליטי וכו' ובין אם כתוצאה משיפור מתמיד ביעילות צריכת הדלק ברכבים פרטיים ומסחריים.
בשנה האחרונה, התגברה המודעות לנושא של זיהום אוויר מרכבים הן בעולם והן בישראל. פרשיית ההונאה של פולקסווגן בארה"ב הדהימה רבים בהשפעה המשמעותית שלה על חברת פולקסווגן ויצרניות רכב נוספות. האם זה מובן מאליו שפרשת פליטות מרכבים משפיעה על יצרניות הרכב יותר מנושאים בטיחותיים? ביצועי מנוע? עיצוב? בינתיים, בישראל, סוגיית זיהום האוויר במפרץ חיפה תרמה להגברת המודעות לבעיית זיהום אוויר מתחבורה, והמשרד להגנת הסביבה הפעיל לראשונה בהיסטוריה הישראלית מגבלות על תנועת רכבים במטרה ראשית להפחית פליטות (ולא לצמצם פקקים).
בין ההתפתחויות בתחום, בדצמבר 2014, פרסם המשרד להגנת הסביבה הוראות למניעה וצמצום של זיהום אוויר מצי כלי רכב כבד, שיושם על 28 ציי הרכב הגדולים בישראל. בהמשך פורסמו הפליטות של ציי הרכב הכבד לראשונה. בנוסף, המשרד כאמור הגביל תנועת רכבים כבדים חיפה ופועל על מנת לעודד ציי רכב כבד להתקין מסנני חלקיקים ואמצעים נוספים להפחתת פליטות.
המשרד להגנת הסביבה מפעיל כבר מספר שנים "סרגל דירוג זיהום אוויר" שחברות הרכב מחויבות לצרף לפרסומות שלהן, ויש גם הקלה במסים של רכבים בהתאם לדירוג שלהם בסרגל זיהום האוויר.
להלן לקט כתבות על זיהום אוויר מרכב פרטי:
--------
ספקים מומלצים לטיפול בזיהום אוויר:
חברה | איש קשר | טלפון | מייל |
---|---|---|---|
איירלאב - בדיקות אוויר | אהוד רועה | 054-9360352 | airlab@infospot.co.il |
חן בקרת אקלים | שרון וסרשפרונג | 072-3943015 | hbakara@infospot.co.il |
לאינדקס הספקים>> |